вторник, 16 март 2010 г.

Как да спите със различни...

Във аналите на родната поп - фолк сцена отново е интересно. След известно затишие, последните дни някоя от колежите на знаменитата Надежда Захариева-известна пайнер-текстописка, отново избухна с текст - отражение на человешките потребности и неволи, борбата между себеотрицанието и отдадеността, както и необходимостта от спане с различни мъже и тяхното целиване. Изпълнена от русокосата фолк фууурия - Емилия от Гълабово, в следващите няколко реда ще се опитам да анализирам: модерните ценности, начините за отмъщение и еволуцията на текстовете (Евала чичо Митко!)



Емилия - Така ми харесва


Ще излизам, ще пия, ще чупя,
ще се правя на лоша и луда,
със приятели пак ще будувам
с първият срещнат, ще се целувам.

Във първата строфа личи желанието за живот у лирическата героиня. Очевидно млада и опиянена от необятните възможности на бурният нощен живот, тя решава да се разбунтува, употребявайки алхолни напитки, които тя знае, че несъмнено, ще доведат до някакъв тип агресия от нейна страна. Тя открито заявава, че ще чупи, което пък предполага, афинитета и към гръцките национални обичаи, а именно чупенето на чинии в таверна, макар и побългарено (Ясу!). Разбираме също, че тя няма да бъда сама изпълнявайки намеренията си за диви нощнни страсти и преживявания тип - води ме в някоя квартална кръчма, тя ще бъде с приятелки, което пък от своя страна подсказва, че тя е общително момиче а не самотница. "С първият срещнат ще се целувам" - показва разкрепостеността на девойката и нейното желание за физически контакт. Но разбира се, старомодното: ще ме заслужиш - после ще ме получиш е нещо скучно и глупаво. Нашата девойка е модерна, тя няма да се води по разни ми ти там закостенели разбирания за морал ами ще съм втурне към първият видян мачо с големи моднии цайси и ще го нацелува както си му е реда разбира се!

Ако,искам ще спя с различни
ще се лъжа,че най-ги обичам,
ще се уча да бъда нечестна
и ще си казвам
така ми харесва!

Тук вече преминаваме към вторият етап на вечерта. Очевидно лирическата героиня показва, че има и силен характер и прави каквото си иска. Ще обоготавя сексуалният си опит спейки със различни мъже, макар да не се разбира дали ще е тази върпросна  вечер или просто всяква вечер със различни ще го прави. Уви ние нямаме право да питаме защото "така ми харесва!". Очевидно момичето от този житейски разход всъщност е добро и честно момиче, защото тя е решила да се учи да бъде нечестна, което подсказва, че дълбоко в себе си, моралната и същност пречи на очевидните и желания за моногамия, но тя е решена да ги подтиска.

А пък на мен лично ми "харесва" бунтарщината на младото поколение, и особено когато тя дори е възпята и в песните. В наши дни е напълно нормално да спиш с който си по искаш, да чупиш, да пиеш, да си лоша и луда или пък да се целуваш с първият срещнат. Браво на чичо Мите Пайнера, че ги окуражава а и ги възпява из песните. Наздраве!


2 коментара:

  1. лошото е, че чалга певците/феновете възпроизвеждат думите без да вникват особено в смисъла на казаното

    ОтговорИзтриване