вторник, 4 май 2010 г.

За кучетата, хората и мозъчните протези на същите...

В последните месеци социалната мрежа Facebook пропищя от десетки групи в защита на кучето Мима и неговите отрязани крака (wtf?!). Хиляди природозащитници и природозащитнички масово декларираха какви жестоки са хората в България и как трябва да се въведат едва ли не Крумови закони за насилниците на животни. Не ме разбирайте погрешно, не толерирам насилието нито срещу Хората, нито срещу Фауната, но малоумието на няколко хиляди хора които всъщност нямат какво да правят, започна да заема застрашителни размери, пък и има други проблеми за решаване, като например нахапани от Питбули деца, но затова малко по - късно. Всъщност като се замисля, идеята да се съберат дарения за да се изпрати въпросната Мима в Германия, за да и се направят протези (!), е толкова трогателно малоумна, че затова май се радва на широка фейсбук подкрепа съпроводено с апокрифно предаване от уста на уста. Оказва се, че нещеш ли в момента, най - големият проблем на държавата са загубените лапи на някакво си куче.... Страааашна драма Ви казвам, при това за целият народ ! В крайна сметка малоумната кампания завърши с успех. Наскоро видях във фейсбук-а сърцераздирателна снимка която беше озаглавена "Мими заминава за Германия", а самата снимка представляваше кученце в количка, снимано на летище София... с приятен блясък в очите. Оказва се, разбира се, че скромната сума от около 50000 Евро, не е стигнала точно за 4 протези на горкото животно, та ще му слагат само 3 броя... но какво да се правиш... пак е нещо, на фона на хилядите деца в домовете за сираци, пенсионерите които живеят с 140 лева пенсия, хората от Родопските села които нямат какво да ядат... разбитите улици... и прочие и прочие. На инициатора на тази малоумщина със събирането на пари за животното (пак повтарям не толерирам насилието), бих му казал "абе, аланколу, защо не вземеш да си пренасочиш енергията за да спасиш някой човешки живот, ами се занимаваш с глупости бе?", но няма да го направя, защото отговорът му/и най вероятно няма да ме задоволи. Всъщност аз имам и няколко предложения до въпросният господин/госпожа за следващите социални кампании във Фейсбук, като например "Да спасим колорадските бръмбари от пестицидите", "Нека заедно забраним да правят пържоли от животни", "Изхвърли бутилката Raid от къщи, спаси 100 хлебарки" или пък "Да помогнем на Краси Аврамов да спре да пее".... Все важни социални проблеми, с които нашата държава трябва непременно да се справи и то на всяка цена! В крайна сметка се отплеснах, но днес попаднах на следната новина от dir.bg Питбул нахапа жестоко 9-годишно дете "...Кучето, порода питбул, било разхождано от собственика без каишка и намордник. Питбулът се спуснал към едно от момчетата, Влади се изплашил, побягнал и кучето го нападнало..." Тук няма да коментирам, ами ще оставя да видя дали тази случка ще събере във Facebook, дори малка част от социално обединяващите се природозащитници, та да се помогне на това клето дете....

Хвала !

7 коментара:

  1. Донякъде съм съгласен с написаното от теб, обаче има едно допълнително нещо, писал съм по въпроса, тук:
    http://dobriman.blogspot.com/2010/03/blog-post_29.html


    а въпросното нещо е:
    "А най-лошото е, че щом този "човек" може да стори това на животно, той би сторил почти същото и на човек. А в момент на афект, дори би сторил същото."

    Затова съм ЗА наказания и разбира се ПРОТИВ да се правят подобни кампании, било то във фейсбук или където и да е.

    ОтговорИзтриване
  2. Господи, не се спряхте...
    А на мен повече ми писна от селяндурите-хвалипръцковци, които не спирят да врещят из интернет. Господин Трайков, аз съм убедена, че през живота си, вие сираче не сте виждал, нито сте спасил човешки живот, но нейсе! Освен някой смс по Коледа, какво сте постигнали повече? И вие не отговаряйте, понеже съм убедена, че отговора ви няма да ме задоволи.Не хората, които искат да помогнат а хората, които все в чуждата паничка гледат ми пречат. Банда андрешковци, които чукат по клавиатурата и са много дейни...в блоговете си и news.bg.

    ОтговорИзтриване
  3. Споделям в много голяма степен написаното от теб! Ще се радвам, ако посетиш фейсбук групата, която е посветена точно на този проблем.

    Тя се нарича: "Искаме детският живот в България да стане по-ценен от помиярския!" Заповядай при нас, за да търсим интелигентното решение заедно.

    Ето линк:
    http://www.facebook.com/group.php?gid=127882763891566&v=wall

    ОтговорИзтриване
  4. Из някой форум някой беше писал:
    "Ако дам 50 лева за шише уиски, никой нищо няма да каже, но ако реша да ги дам за някаква кауза, 100 човека ще писнат в колко по-важни неща мога да ги вложа".
    Цитата съвсем не е точен, но да ме прости автора.
    ПИсна ми от мения като Вашето Светослав Трайков. Насочете енергията си, за да спасите някой човешки живот.

    ОтговорИзтриване
  5. @Светлин - Член съм вече ;)
    @Azzzy - Ти цял живот да правиш нещо, няма да можеш дори и да си на 10% от каузите за които аз съм давал и давам, ок ?

    ОтговорИзтриване
  6. Светослав Трайков, ще си ги мерим ли? Не това исках.
    Прочети пак мението ми.

    ОтговорИзтриване
  7. Очаквам, всички кучозащитници, ако са искрени, да подкрепят Фондацията за зщита на червеите "Осем кукички" - http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=117977818231033 - нашата визия e за един по-добър свят, в който червеите не са подложени на страдание. Ние възприемаме себе си като защитници на онези, които не могат да издигнат своя глас сами, а именно – червеите. В основата на нашата концепция стои уважението към всички форми на живот и дълбокото убеждение, че всеки жив организъм има правото на коректно отношение и достоен живот, който да отговаря на нуждите му. Червеите са съзнателни същества със субективно възприятие за света. Ние, хората, носим отговорност за тях. Фондация “Осем кукички” последователно и успешно се концентрира върху една цел - помощ за червеи, малтретирани поради икономически, научни или други причини.

    ОтговорИзтриване